Kampania społeczna #ZnamTeNumery, która ma na celu uświadamianie seniorów o zagrożeniach ze strony oszustów internetowych, wchodzi w nową fazę. Zainicjowana przez Komendę Główną Policji, Telewizję Puls oraz inne instytucje, stanowi odpowiedź na rosnącą popularność oszustw wykorzystujących sztuczną inteligencję. Drugi etap kampanii rozpoczął się 20 listopada i zakłada bezpośrednie zaangażowanie Policji w działania informacyjno-edukacyjne. Celem jest nie tylko ostrzeżenie, ale również nauka, jak unikać pułapek, które mogą zakończyć się utratą pieniędzy lub tożsamości.
W pierwszym etapie kampanii, który odbywał się od 14 do 20 listopada, użytkownicy, odwiedzając stronę internetową emeryturanamaxa.pl, byli kierowani na portal ZnamTeNumery.pl. Zamiast padać ofiarą oszustwa, informowali się o metodach działania przestępców oraz sposobach ich unikania. Ten innowacyjny sposób edukacji ma na celu wyposażenie seniorów w wiedzę na temat istniejących zagrożeń związanych z technologią, w tym sztuczną inteligencją.
Druga część kampanii obejmuje emisję spotów oraz materiałów graficznych, które szczegółowo wyjaśniają sposób działania oszustów. Resort spraw wewnętrznych oraz innych partnerów zaangażowanych w projekt zapewnią, że seniorzy będą mogli czerpać cenne informacje, które pomogą im uniknąć niebezpieczeństw. Kampania jest szeroko wspierana przez różnorodne instytucje, w tym Poczta Polska oraz media, które promują ją zarówno w swoich publikacjach, jak i w programach telewizyjnych. Dalsze działania edukacyjne będą kontynuowane do końca roku, a ich rezultaty będą ważne dla wielu osób starszych w Polsce.
Źródło: Policja Leszno
Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery edukuje o zagrożeniach związanych z sztuczną inteligencją
Zobacz Także